Póki możemy, to korzystajmy! Nie ukrywam, że z napięciem oczekuję nadejścia faktur za naszą siedzibę, za którą i tak płacimy całkiem sporo w sezonie grzewczym. Dlatego tak ważne jest wpłacanie składek, by nie nastąpiła ewakuacja, co praktycznie uniemożliwi nam funkcjonowanie jako stowarzyszeniu fotograficznemu. Grupa dyskusyjna zawsze może spotkać się w praktycznie dowolnym miejscu, można też wybrać się w plener, ale gdzie robić wystawy i organizować wernisaże, trzymać archiwum oraz zbiory oraz prowadzić działalność ciemniową lub szkoleniową? Tak więc wszelkie składki i darowizny na działalność statutową GTF są bardzo mile widziane (numer konta na stronie GTF w zakładce "Kontakt" po prawej stronie). Zapraszamy też wszystkich chętnych na spotkania we czwartki. Spotkania ciemniowe mają swoje ograniczenia, ale zainteresowanym też chętnie pomożemy. Istnieje też możliwość zorganizowania szkoleń w zakresie obróbki w nietypowych technikach tradycyjnej fotografii analogowej. Wszystko jest do ustalenia.
Zwłaszcza, że ostatnie spotkanie we wtorek w dniu 18 stycznia było niezmiernie owocne. Po pierwsze, przyszło nas całkiem sporo. Najbardziej cieszy to, że byliśmy w stanie równolegle pracować w ciemni (Piotr Nowicki, Adam Fleks i odbitki litowe) oraz w bibliotece (Jolanta Lassak-Szymerska i Bartłomiej Szymerski) przy pomocy kolegów wspierających (bardzo przydała się kopioramka Piotra Lagmana). Do tego były dyskusje i rozmowy, Grzegorz Zieleniec zdjął swoją wystawę, by zrobić miejsce pod kolejną ekspozycję zdjęć Elżbiety Mielcarzewicz z Transylwanii (wernisaż w dniu 28.01.2022 o 18.00 w naszej galerii). Skończyliśmy po 20.00, ale był to czas naprawdę twórczo i aktywnie spędzony. W najbliższy czwartek o 17.00 oprowadzanie kuratorskie w Domu Uphagena po naszej wystawie Lux Aeterna (z racji pandemii i ograniczeń wstęp po zarejestrowaniu się przez linka na stronie Muzeum Gdańska - Dom Uphagena), zaś kolejne spotkanie ciemniowe we wtorek za tydzień.
Poniżej kilka zdjęć ze spotkania. Fot. A. Fleks.
|
Wybór negatywu, jeden już się naświetla pod kwarcówką na stole.
|
|
Modyfikacja naświetlania poprzez podniesienie kwarcówki - przydają się zbiory biblioteczne.
|
|
Gotowe odbitki suszą się w ciemni.
|
|
Jolanta Lassak-Szymerska oraz jej gotowe odbitki.
|
|
Odbitki litowe Piotra Nowickiego w trakcie utrwalania i płukania.
|
|
Wieszanie odbitek do wysuszenia.
|
|
Suszą się odbitki na zabytkowym barytowym papierze Tetenal.
|